Kwaliteit

Kwaliteit is voldoen aan de verwachtingen van de klant

Een bekende veelgehoorde uitspaak over kwaliteit is:
"Het leveren van kwaliteit kost geld; het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen"

Hoe garandeert uw bedrijf kwaliteit aan klanten? Kwaliteit gaat verder dan een goed, professioneel product. Kwaliteit is ook het streven naar klanttevredenheid. Systematisch kwaliteit leveren kan alleen wanneer u uw bedrijfsprocessen gestructureerd aanpakt. Maar hoe maakt u kwaliteit meetbaar en integreert u kwaliteitsmanagement op een verantwoorde en toegankelijke manier binnen uw organisatie? Hiervoor kunt u een managementsysteem conform de eisen van NEN-EN-ISO 9001 opzetten en implementeren.

ISO 9001 kan gebruikt worden om te beoordelen of de organisatie in staat is om te voldoen aan de eisen van klanten, de op het product van toepassing zijnde wet- en regelgeving en de eisen van de organisatie zelf. Of zoals Wikipedia het definieert: "zeg wat je doet, doe wat je zegt en bewijs het"!

Samen met u en uw medewerkers/collega's zorg ik voor een open en toegankelijk managementsysteem, herkenbare procesbeschrijvingen, SMART kwaliteitsdoelstellingen en KPI's die u de gewenste managementinformatie geven. Ik voer voor u de interne audits uit, zodat u voldoende voorbereid bent voor uw ISO 9001 certificaat.  En ook certificatie is geen doel op zich. Maar een mijlpaal in een continu proces.
Geen papieren tijgers maar een no-nonsense aanpak! Gezamenlijk komen we tot de juiste oplossing.
Neem vrijblijvend contact met me op.